Script încărcare ecrane
Scriptul JavaScript poate încărca 3 feluri de ecrane:
- scr = are lungimea obligatoriu de 6912 octeți și se obține DOAR din fișierele originale. Se încarcă linie cu linie și la final se colorează, exact ca pe Spectrum. Un scr are informația structurată exact ca un SCREEN$.
- scd = SCreen Dump = are lungimea tot de 6912 octeți, însă provine din altă sursă (dump direct din emulator, sau prelucrare a unor bucăți de ecrane găsite în interiorul blocurilor - de exemplu, în Fotbal Logic există 2 astfel de ecrane incomplete). Are informația structurată tot ca un SCREEN$. Acesta se încarcă linie cu linie, dar direct colorat.
- sqr = Screen by Square = încărcarea 'pătrățel cu pătrățel', precum la Tutor de exemplu. Informația este scrisă în următorul format de 11 octeți pentru fiecare pătrățel:
1. offset față de începutul TREIMII de ecran (deci între 0 și 255, ecranul întreg având 768 de pătrățele)
2. indicator de TREIME de ecran, ce poate avea valorile 64, 72 sau 80
3. cei 8 octeți cu pixelii pătrățelului
4. octet de culoare, exact cum este interpretat de ROM (primul bit FLASH, al doilea bit BRIGHT, următorii 3 biți PAPER, ultimii 3 biți INK)
Un fișier sqr poate să nu cuprindă tot ecranul. Astfel, când culoarea inițială a ecranului gol nu este potrivită, trebuie în prealabil să colorăm ecranul inițial cu o culoare dorită. Dacă dorim acest lucru, adăugăm un octet suplimentar de culoare la finalul fișierului .sqr, care va fi interpretat înainte de afișarea pătrățelelor (astfel încât dimensiunea fișierului va fi un multiplu de 11 + 1).
De exemplu, pentru Fotbal Logic, adăugăm octetul: 00110000 = 32 + 12 = 48 (FLASH 0, BRIGHT 0, PAPER 6, INK 0).
Scriptul ignoră atributul FLASH, care este incompatibil cu HTML.
Mai jos este exemplificat câte un fel din fiecare tip de ecran.