Cuvânt înainte:
Această lucrare inițializează cititorul în cunoașterea și aplicarea limbajului mașină al microprocesorului Z80 și este ilustrată prin circa 150 de rutine pe care le poate folosi în propriile sale programe.
În capitolul 1 sunt prezentate sistemele de numerație (zecimal, binar și hexazecimal), structura de bază a unui microprocesor (magistralele de date și adrese, registre și fanioane) și asamblorul GENS3M21 (directive de asamblare, comenzile editorului, algoritmul de lucru).
Capitolul 2 este consacrat celor 13 seturi de instrucțiuni ale microprocesorului Z80; pentru fiecare set sunt prezentate mnemonicele și operațiile realizate, precum și fanioanele afectate.
Capitolul 3 ilustrează prin aplicații modul de folosire a instrucțiunilor în operații de bază (încărcare în memorie, operații aritmetice, influențarea unui bit și transferurile de blocuri din memorie).
Capitolul 4 este consacrat instrucțiunilor pentru cicluri, testări, rotații, și deplasări pe care le ilustrează prin 17 rutine utilizabile în programe proprii.
Capitolul 5 familiarizează cititorul cu modul de folosire a instrucțiunilor ce manipulează culori, sunete, și scrierea textelor; capitolul este ilustrat cu 35 de rutine.
Capitolul 6 tratează tastatura și afișajul oferind soluții pentru scanarea claviaturii, realizarea pauzelor și efecte coloristice sau de scriere prin intermediul a 10 rutine.
Capitolul 7 se referă la animație și întreruperi, prezentând rutinele afișării, modul de elaborare a unui joc și tehnica de programare a întreruperilor.
Capitolul 8 oferă cititorului 50 de rutine care pot fi folosite în programe proprii; ele realizează sunete diverse, efecte vizuale și audiovizuale interesante precum și modalități diverse de scriere.
Capitolul 9 prezintă în detaliu dezasamblorul MONS3M21, ilustrat cu 5 rutine utile programatorilor.
Nota autorului:
Lucrarea inițiază cititorul în cunoașterea și aplicarea instrucțiunilor microprocesorului Z80 și este ilustrată prin 150 de rutine care pot fi folosite în programe proprii.
Aceste rutine realizează sunete diverse, efecte vizuale și audio-vizuale interesante și atractive precum și modalități diverse de scriere cu litere de mărimi și forme diferite care defilează, se rotesc sau sunt "mitraliate" pe ecran.
De asemenea sunt arătate și ilustrate principiile organizării jocurilor precum și compilarea programelor BASIC sau dezasamblarea programelor scrise în limbaj mașină.
M. M. POPOVICI
Mulțumiri: Dănuț Vornicu
Imagini:
Fișiere diverse: